tirsdag 25. september 2007

Siste uka!

Fra ej slo på datan til du lese det inlegget her, har det gått atskillige secund. For å ikkje snakka om tima. Eller skal vi snakka om daga? Poenget mitt e i alle fall: Om 1 uke, og 7 tima sitte ej på et fly som skal ta oss Ugandafolk den lange veien fra lille Norge, til det ukjente der ute. Høres kanskje idyllisk ut det her. Ja, å det e faktisk poenget. Der ute e en verden ej aldri har sett før, en virkelighet ej bare har hørt rykte om. Min romkompiss Moses har forklart nokke av det ej vil møte. Tiggera? Gatebarn? Sult? Ikkje veit ej, men inntrykka blir nok mange. Kor vi skal bo veit ej ikkje, men høre rykte om at det blir i en vertsfamilie med vakt på utsida. Når ej hørte det, va min første tanke: KULT! Om to uke sitte ej og Eirik godt planta i et Ugandsk hus, og venta på det første kultursjokket. Først kommer turistfasen, der alt e topp. Etter en måned eller to kommer det. Kultursjokket! Som dokke forhåpentligvis forstår e det her litt skremselpropeganda ovenfor meg sjøl. Forberedt? Forberedt ej? Nei, blir nok aldri det.

Uka som har gått har bestått av fleire begivenheta. Mye fotball e spilt i en ballbinge her i Mandal. Det va som ei oppladning til Menighetscupen som vi va med på i helga. Mitt lag som besto av Vegard, Roger, Rock,Joshua, Moses, og ej kom til 16- delsfinalen. Har ikkje tenkt å kommentere det nokke ytterligere, bortsett fra at vi slo det andre Hald laget 1-0 i en treningskamp.

Søndagen gikk med til Taikveld. En morsom kveld dr vi lærte en nokke spesiell sang og dans. Va utrolig morsomt. På slutten va det fotsesion med Taiklær.





Etter Taikvelden blei det cafebesøk med Johannes, Kjetil og Margrethe.

På fredag drar ej hjem. Det ser ej fram til, selv om ej har det bra her på Hald. Gler mg te å sjå folk igjen. Har også store planda om å sjå aafk-Tromsø på søndag. Mandag blir det å spille juniorkamp på Stranda.

Uganda?
Ej?
Om 8daga e ej der.

Men noe blir savna:



Fjell, og sykkel. Har dei de


Cathrine har dei ikkje.









Men mye bra har dei. Å mye som ej aldri har sett før. Mye ej bare har hørt om. Mye som vil gjøre inntrykk.

Fortsettelse følger!
Ps: Alltig gøy me kommentara.

14 kommentarer:

Cathrine sa...

Begynner nesten å grine når jeg leser jeg! KOmmer til å savne deg så sykt!

Karina sa...

Vi savner deg og hele vk2 fra i fjor her på borga. Håper at du får et kjempeflott og innholdsrikt opphold i Uganda!

Anonym sa...

thaikveld ja, det hørtes gull ut:D kansje vi skulle hatt det her og:P eller asia kveld med seetiangtham og huse;)

Janki sa...

Cathrine: Kommer te å savne deg masse.
Troika: Forstår at dokke savna oss:P
Seet: det hadde vert kult, eller kanskje en kristiansund kveld.

Maria sa...

Hei Janki.(det navnet hørres forresten litt jentete ut for oss hommersåkfolk ..menmen) Bloggen din e fremdeles min favorittside på internett, men den der thaikvelden -ingen fortalte meg om den? kjenne eg føle meg litt skuffa.. du? -mi prades i Amsterdam! Lykke te me mannskor:)

palmakristin sa...

håpe du fe en fine tur te uganda, janki! :)

Eirik sa...

Nå er det ennå kortere tid til vi drar:S Men det blir bra. Vi sees i Amsterdam om noen få dager, og så sees vi hver dag i et halvt år:) Kan det bli bedre?

PS. Stilig at du har begynt å bruke bilder som har sammenheng med teksten:P

Kristin! sa...

Wow, 5 døgn nå! Johoo, det blir KONGE!!
Liker egentlig ikke å kommentere på bloggen din, for nå har du flere kommentarer enn meg, men men!
Ha noen strålende dager i norges svar på venezia, så snakkes vi i amsterdam+++

Janki sa...

Utrolig kult me kommentara=)
Det er deg å meg, Eirik. Deg å meg:P jedda;)
Maria: Skal makke meg te å legge inn link te bloggen din snart, men no e ej trøtt.
Pk: See you at sundag.
Kristin: No sitte ej i kajakken utafor huset, og nyte den nydelige fasaden på huset vårt.
See all in Amsterdam. Lokking forward.. Men trist å dra

Per Oddvin Stornes sa...

Halloen! Nærma sej utreise no? Berre nakken daga! Begynne du å bli klar? Las på en av bloggane at dokke skal bo i Kampala foreløbi pga. flommen! Hørt nakke om kar dokke skal bo? Ej ringte nedover og prata med to på kontoret her en dag, skikkli kosli! Lykke til med pakk og anna forberedelse!

Janki sa...

Halais!

Blir Kampala ja, men veit svært lite om kenn, og kor vi skal bo. Blir samme opplegge som dokke hadde i fjord regna ej me. Jobba du å Kay på forskjellige Skola?

Kristin! sa...

Hehe, det er bra!
Helt enig, trist å dra, men må si jeg gleder meg ganske så mye!
I dag har jeg vært å hamstra inn spill, så nå blir det spillkveld i skuret vårt...=)

Janki sa...

Thats good=) Ligretto har dei kun på internett desverre. det e kjipt! Men viss nokken som kika inn her kjenne nokken som har det, kan jo vi få det..åsså kan vi kjøpe et nytt til dei.

Camilla sa...

ææææ!
savna både dej og heile vk2.. e ikkje de samme uten dåkke!:(
ej såg ikkje dej dinna veka ej:( ej hørte du va her når ej ha lagt mej!:( håpe du får de kjekt i uganda! hold kontakta iallefall!:)

ps: du he vårte tagga! sjå info på sia mi!